Blog > Komentarze do wpisu

Insignia ecoFLEX

Koncern wprowadza do swojej oferty Insignia ecoFLEX nowy 95 kW/130 KM silnik po bardzo przystępnej cenie, co będzie szczególnie kusić zarówno klientów flotowych jak również indywidualnych w niektórych krajach europejskich gdzie obowiązują szczególnie określone proekologiczne przepisy podatkowe.
• Ekologiczny: tylko 136 g/km CO2 i 5,2 l/100 km
• Dynamiczny: 130 KM i moment obrotowy aż do 320 Nm
• Korzystny:Daleko posunięte oszczędności cenowe i podatkowe w wielu krajach europejskich
Ta nowa oferta stanowi możliwość proekologicznego podróżowania,jest bardziej dostępna przy cenach od 26.400 euro w Niemczech. Dołączy ona do 160-konnego silnika już stosowanego w modelu Insignia. Dwie wersje silnika są obecnie osiągalne dla Insigni ecoFLEX w wariantach notchback i hatchback. Pod koniec roku silniki te będą, również w wersji nadwozia Sports Tourer.
Modele Insignia ecoFLEX komponują w sobie wszystko to co najlepsze:Odznaczają się niską emisją gazów cieplarnianych i niskim zużyciem paliwa, nie tracąc przy tym wysokich osiągów i dynamicznej jazdy. Oba silniki – przy spalaniu wynoszącym 5,2 litrów oleju napędowego na 100 km – co odpowiada emisji CO2 równej 136g/km – osiągają wysokość momentu obrotowego od 320 do 380 Nm. Wszystko to dzięki unowocześnieniu specjalnie dla modelu ecoFLEX, mocnemu silnikowi wysokoprężnemu nowej technologi o pojemności
2 litrów i zasilaniu typu common rail.Tak jak, reszta silników dostępnych dla Insigni z wersją ecoFlex również spełnia normę Euro 5.
Poprzez wyjątkowo niskiemu w swojej kategorii poziomowi emisji CO2, osiągającemu znacznie poniżej 140 g/km, w przypadku wersji 130 KM w niektórych krajach europejskich, możemy skorzystać z bardzo korzystnych ulg podatkowych.

W wersji 160 KM, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje Insigni ecoFlex sedan tylko 9,5 sekundy, a jej prędkość maksymalna osiąga 221 km/h. Insignia ecoFLEX z silnikiem 130 KM przyspiesza do 100 km/h w 11,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 207 km/h.
Obydwie wersje silników Insigni ecoFLEX są dostępne w wersji nadwozia Sports Tourer. Wariant kombi „Samochodu Roku 2009” spala jedynie 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 139 g/km.
„Tworząc Insignię ecoFlex pragneliśmy by była ona czymś więcej niż tylko samochodem przyjaznym dla środowiska:naciskaliśmy na duże osiągi i innowacyjne technologie charakterystyczne dla innych modeli Insigni.W tym poziomie cenowym po prostu nie ma ona sobie równych”, mówi Hans Demant, dyrektor generalny Adam Opel GmbH.
Wartość współczynnika CD plasuje wersję ecoFLEX wśród najbardziej aerodynamicznych sedanów na całym świecie.
Insignia ecoFLEX ma znakomity współczynnik siły oporu równy 0.26,poprzez który, plasuje się na miejscu wśród najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie – w towarzystwie klasy droższych samochodów klasy Premium.
Przy porównaniu do standardowej Insigni 2.0 CDTI, wartość współczynnika oporu powietrza modeli ecoFLEX został zmniejszony o ponad 20 punków. Pięć głównych zmian, dzięki którym było to możliwe to:wprowadzenie osłony na zbiornik paliwa z przodu tylnej osi; zamknięcie górnej kraty wlotu powietrza; zamknięcie głównego wycięcia przedniego spojlera; obniżenie wysokości w pionie oraz uszczelnienie niższej części chłodnicy.
Ponadto,wyposażono modele Insignia ecoFLEX w specjalnie zaprojektowane opony 225/55 R 17 firmy Michelin, o niskim oporze toczenia.
Technologia CleanTech charakteryzuje wydajność.
Sercem ecoFLEX jest 4-cylindrowy silnik 2.0 CDTI o nowej generacji równej mocy 118 kW/160 KM lub 96 kW/130 KM, wprowadzony w Insigni zeszłej zimy.Dostepny jest jedynie w wersji z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, której przełożenie zostało wydłużone tak, by zredukować prędkość silnika i zużycie paliwa.A wskaźnik dźwigni zmiany biegów sygnalizuje kierowcy, kiedy system zarządzania układem napędowym uzna zmianę biegu na wyższy za optymalną, celem zaoszczędzenia paliwa. Ponadto, krótsze przełożenia zostały zarezerwowane dla pierwszego i drugiego biegu tak, by nie osiągnąć negatywnego wpływu na przyspieszenie Insigni ecoFLEX.
Silnik Opla Insigni ecoFLEX wyposażony został w innowacyjną technologię CleanTech. Jest nią układ spalania, który gwarantuje najniższe możliwe zużycie paliwa i poziom emisji spalin. elektronicznemu sterowaniu w obwodzie zamkniętym. Technologia ekonomicznego spalania Zawdzięcza swój sukces nowym piezoodpornym czujnikom, które mierzą ciśnienie w każdej z czterech komór spalania.

 

sobota, 12 marca 2011, olopel

Polecane wpisy